22. oktober 2007

Sesam m�kj�pe s�keindeks - digi.no

Sesam må kjøpe søkeindeks
Schibsted etablerte Sesam Søk for to år siden for å sikre seg annonsemarkedet for søkeord før Google gikk hardt inn i Norge. Det har det norske mediekonsernet ikke lykkes med så langt. Nordmenn flest fortsetter å bruke Google som sin primære søkemotor. Og i mellomtiden har Google bygd opp sin egen salgsorganisasjon i Norge.

Nå må Schibsted restrukturerer søketjenestene i Norge og Sverige og gjør tiltak for å spare rundt 130 millioner kroner i kostnader i Schibsted Søk. I Norge har rundt halvparten av de ansatte måttet gå.

Schibsted kutter kostnader med hard hånd i søkevirksomheten i Norge og Sverige. Nå vil også Sesams egen søkeindeks bli ofret til fordel for søkeindekser fra andre partnere, skriver Dagens Medier.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket