23. februar 2011

To av tre kroner borte for VG Nett

Tallene til Schibsted viser at trenden til VG fortsatt er svak, mens Aftenposten, Bergens Tidende, Fevennen og Stavanger Aftenblad har snudd tap til pluss. Opplaget til det tidligere flaggskipet i norsk presse falt med 11 prosent til 233.295 eksemplarer i 2010 som helhet. I glasdagene hadde VG 375.983 i opplag, og i avisen ble det snakket om at man var på vei i mot 400.000 i opplag.

VGs driftsresultat falt til 63 millioner kroner i fjerde kvartal, ned fra 80 millioner kroner i samme kvartal i fjor. Printdelen mistet 5 millioner i resultat i kvartalet til 58 millioner kroner, mens VG Multimedia tjente kun 6 millioner kroner i fjerde kvartal. Det kraftige resultatfallet hos VG Multimedia kom til tross for at inntektene kun falt med 1 millioner i perioden, til 76 millioner kroner.
/../
Løssalgsaviser på papir er utsatt for press mot opplaget som følge av migrasjon mot digitale nyhetsmedier som internett, mobil og tablets. Fortsatt svak trend er ventet. For abonnementsbaserte aviser ventes en mer stabil opplagsutvikling», heter det i meldingen fra Schibsted.

Kilde: To av tre kroner borte for VG Nett NA24
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket