10. oktober 2012

Facebook bygger på pølsefingre og lureri

Den sosiale nettverksgiganten Facebook har fått mye kritikk for dårlig applikasjoner og inntekter på mobile plattformer, men i det siste har de kunnet vise til høy brukerativitet rundt sine mobilannonser.

Dette er det imidlertid ingen grunn til å glede seg over, ifølge BTIG-analytiker Richard Greenfield. I en analyse anbefaler han salg av Facebook-aksjen, og setter kursmålet til 16 dollar, ned fra 20,4 dollar per aksje i dag.

Ifølge Greenfield er nemlig Facebook blitt så desperate etter å få inntektsvekst at de nå oversvømmer tjenesten med reklame, og de lurer brukerne. Dette tror han kan føre til at folk slutter å bruke tjenesten.

Kilde: DN.no
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket