6. juli 2006

Fete barn kan slanke tv-kanalene
Forbrukerombud Bjørn Olav Thon foreslo i Dagbladet i forrige uke å forby reklame for usunn mat. Men dette er ikke nødvendigvis verken fast food-kjeder eller tv-kanalene begeistret for.

Bakgrunnen er at Verdens Helseorganisasjon er bekymret for overvektige barn. Og siden det er en sammenheng mellom barn som er fete og tv-titting, er et forslag å forby reklame for usunn mat.

Nielsen Media Resarch har regnet ut annonsering for bransjene fast food, brus, snacks, is, sjokolade og andre søtsaker for NA24 Propaganda. Tilsammen ble det annonsert for 410 millioner kroner brutto i disse bransjene i Norge ifjor. For perioden januar til mai i år, har det vært annonsert for 182 millioner kroner brutto.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket