22. juli 2006

Orkla-salget er en farse
Det var tidligere ventet at salget av Orkla Media til den omstridte finansmannen David Montgomery skulle være ferdig undertegnet forrige søndag, men da børsen stengte i går ettermiddag hadde det fortsatt ikke kommet noen avklaring. Dermed fortsetter forhandlingene på overtid gjennom helgen, og mange har de siste dagene spekulert på om salget rett og slett kan gå i vasken.

- Hele salgsprosessen har vært en farse som vi ikke har sett maken til i norsk næringsliv, sier Amund Djuve, sjefredaktør i Dagens Næringsliv.

Det mener også sjefredaktør Hans Hjellemo i nettstedet Kampanje. Han mener derimot ikke at forsinkelsen av salget de siste dagene har så mye å si.

- Orklas omdømme og troverdighet er allerede så skadet av denne prosessen, at de kan sikkert leve med en hel haug med negativ presseomtale de neste dagene. Men hvis Mecom ikke klarer å finansiere kjøpet, har Orkla og deres rådgivere i Deutsche Bank gjort en enda dårligere jobb enn jeg trodde.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket