11. desember 2008

Teknologir�det - Valg 2.0 – Hva kan vi l�re av Obama?

Valg 2.0 - Hva kan vi lære av Obama?

Mange mener at presidentvalgkampen i USA ble avgjort på internett. Ved hjelp av sin nettside MyBO mobiliserte Barack Obama rekordmange frivillige og sprengte grensene for valgkampfinansiering med mer enn 2.5 millioner individuelle bidrag. I Norge blogger Erna, og Jens er på Facebook. Hva kan internett gjøre for det politiske engasjementet i Norge fram mot valget i 2009?

Program:

Rapport fra felt: Hvilken rolle hadde internett og sosiale medier i den amerikanske valgkampen?
Tore O. Sandvik, Fylkesordfører i Sør-Trøndelag
NRKbeta er NRKs sandkasse for utprøving av ny teknologi og distribusjonsmetoder. Twitter, Facebook, podcasting osv. brukes til å dele innhold med brukere. Hva kan politikerne lære av sosiale medier?
Eirik Solheim, NRK Beta
Nøkkelspørsmål: hvilke typer engasjement skaper internett? Skaper internett et nytt politisk rom? Hva betyr dette for norsk valgkamp og politikk?
Marika Lüders, forsker ved SINTEF
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket