Bergens Tidende og Aftenposten.no til topps
Årets Mediepriser ble delt ut onsdag kveld på Ole Bull Teater i Bergen i forbindelse med konferansen Nordiske Mediedager. Dette er den store prisfesten for avisene, magasinene og nettavisene i Norge, og det vanket priser på mange lykkelige vinnere fra mange medier. Prisen Årets avis gikk til Bergens Tidende:- Bergens Tidende er markedsledende i sin region, og en av de sterkeste merkevarene i Medie-Norge. Avisen har i en årrekke vært pådriver for nytenkning og produktutvikling. Dette har gjort avisen til en nasjonal trendsetter og avisen har gjentatte ganger gått til topps i designkonkurranser – både nasjonalt og internasjonalt, sier juryen om vinneren i den aller gjeveste papiravis-klassen.
Også prisen Årets nettavis gikk til en bedrift i Schibsted-sfæren: Aftenposten.no.
- Aftenposten.no har i lang tid hatt en massiv nyhetsdekning kombinert med en rekke nyttige og brukervennlige tjenester. Når det i tillegg etableres nye og imponerende nisjepregede tjenester, blir resultatet intet annet enn strålende, sier juryen.