22. september 2009

- Skremmende om sosiale medier - Markedsf�ring - Kampanje.com

- Skremmende om sosiale medier

I en helt ny undersøkelse som Dataforeningen har gjennomført i samarbeid med Kommunikasjonsforeningen og Kampanje, har norske virksomheter redegjort for hvordan de i dag bruker sosiale medier som Twitter, Facebook og YouTube.

I undersøkelsen svarer tre av fire at virksomhetens ledelse har diskutert bruk av og tilstedeværelse i sosiale medier, og seks av ti har besluttet å satse aktivt på sosiale medier.

To av ti virksomheter svarer at de ønsker å gjøre videre utredninger før de gir seg i kast med mulighetene som ligger i bruken av web 2.0-verktøy og sosiale medier som wikier, blogger, Twitter, yammer, felles bokmerking og lynmeldinger.

Likevel viser kartleggingen at kun 15 prosent av virksomhetene har implementert strategien for å ta i bruk sosiale medier fullt ut.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket