2. desember 2010

Kan snu opp ned på mediebransjen

NA24 kjenner til at det har vært snakket om et pan-nordisk medieselskap, med svenske Bonnier, norske Telenor og danske Egmont på eiersiden.

Finanskrisen og strukturendringer har ført til at det ligger an til store endringer i den norske mediebransjen.

Akkurat nå så sliter mediehusene med at nettannonseringen ikke klarer å ta over bortfallet av inntekter på papiraviser. For lokalavisene er det imidlertid sterkere marginer enn noen gang, mens løssalgsavisene VG og Dagbladet dundrer i bakken.

I TV-bransjen er situasjonen den at reklamemarkedet har tatt seg kraftig opp. Det er likevel betalingskanaler som er denne bransjens gullegg om dagen. I TV 2 han toppsjef Alf Hildrum posisjonet seg innenfor en lang rekke betalte kanaler, innenfor finans, sport og nyheter.

Kilde: NA24
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket