1. desember 2006

Ungdom i spill
Undersøkelsen er foretatt blant 6.000 registrerte brukere av Catch-Gamer. Catch-Gamer ønsket å vite mer om ungdommens medievaner og brukervaner i forhold til å utvikle innhold og for å ha dokumentasjon overfor annonsørene.

- Det mest oppsiktsvekkende ved undersøkelsen er at ungdom så til de grader er storforbrukere av internett, og at gaming er innfallsporten til å kommunisere med ungdom. Tall fra brukerundersøkelsen til TNS Gallup viser at ungdom bruker nettet i langt større grad enn hva tidligere undersøkelser har avdekket, sier salgs- og markedsdirektør Rune Aslaksen i Recoil AS som eier nettstedet catchgamer.no

Det såkalte gaming-markedet er ungdommer som har daglig kontakt på nett gjennom en community som gjerne kan bestå av virtuelle virkeligheter. For Catchgamers del er det onlinespillet Counter-Strike.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket