26. januar 2011

Lager internett-søppel – verdt 9 milliarder

Demand Media la sine aksjer ut på børs, og prisen verdsetter selskapet til rundt 1,5 milliarder dollar, omtrent det samme som storavisen New York Times.

Men, mens New York Times lever av å levere kvalitet og troverdige nyheter, er Demand Medias strategi å spre mest mulig innhold på internett til lavest mulig kostnad. De bruker søkemotorstatistikk til å finne ut hva som leses mest, og auksjoner på søkeord til å finne ut hva som er best betalt. Dette bestemmer hva de ber sine innholdsfabrikker trykke ut.

Demand Media lager nå flere videoer til Youtube enn noen andre, og de spyr ut relativt ubrukelige artikler på nettsider som eHow.com og Cracked i et rasende tempo.

Kilde: DN.no
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket