22. juni 2006

Etterlyser datakunnskap hos lærerne
Lærerne må først kunne bruke datamaskiner pedagogisk før det vil være noen vits i å lære opp elevene, mener organisasjonens leder Halvard Hølleland.

- Det er ingen god løsning å gi alle elevene hver sin datamaskin hvis man ikke har en konkret plan for bruken, sier Hølleland til Aftenposten.

Leder Morten Søby i Forsknings- og kompetansenettverket for IT i utdanning (ITU) er også opptatt av lærernes datakompetanse.

- En skoleleder som fyller klasserommene med PCer uten å kreve at lærerne har digital kompetanse, får ikke uttelling for investeringen, sier Søby.

Han mener nyutdannede lærere ikke er kompetente til lærerrollen som den nye læreplanens digitale ferdigheter krever.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket