22. april 2009

–Twitter aldri for folk flest

- Twitter aldri for folk flest

Få ting er hetere i det norske «mediekratiet» akkurat nå enn Twitter. Mikrobloggingstjenesten, som lar medlemmene sende ut små innlegg på inntil 140 tegn om hva de driver med eller tenker på, har den siste måneden vokst med over 70 prosent.

Likevel er det ikke sikkert at Twitter blir det nye Facebook. SOON-undersøkelsen, der 1100 nordmenn i alderen 15-49 er spurt, ble presentert i dag. Den viser at bare to prosent av nordmenn i denne alderen kvitrer på Twitter daglig.

Trendanalytiker Ole Petter Nyhaug i Synovate presenterte undersøkelsen på et seminar i Oslo i dag. Den viser at mens 67 prosent av oss er på Facebook, er Twitter-bruken fortsatt så liten at det ikke er sikkert om den i det hele tatt lar seg måle. To prosent av de spurte bruker Twitter daglig. Selv om veksten er stor, tror han ikke Twitter noen gang vil nærme seg Facebook.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket