22. november 2010

Katastrofal suksess for Spotify

Spotify er nemlig gratis å bruke hvis du godtar å høre en på reklame mellom sangene. Dette tilbudet har gitt dem en vanvittig vekst, og selskapet endte året med 7 millioner brukere, opp fra rundt en million ved inngangen av året.

Men ved slutten av 2009 var omtrent 96 prosent av brukerne gratispassasjerer, ifølge Musically.com, og disse ga Spotify reklameinntekter på 4,51 millioner pund. Det gir en snittinntekt per bruker på omtrent seks kroner dette året.

En del av brukerne kom til sent på året, og det er vanskelig å få til salget i en oppstartsperiode. Men det er likevel liten tvil om hvilken type kunder som må til for å få Spotify i pluss. De betalende abonnentene utgjorde under fire prosent av kundemassen, men sto likevel for 60 prosent av inntektene.

Kilde: DN.no
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket