25. mai 2010

Evnen til å mestre store endringer

Hvor stor er så sjansen for at noen selskaper som enda ikke er etablert nå i 2010 vil prege media- og kommunikasjonsbransjene om fem til ti år? Og gjøre det med produkter vi i dag ikke klarer å forestille oss? Basert på erfaringene med sosiale medier de siste årene vil jeg si at sjansen er veldig stor. Innovasjonsdynamikken er helt enorm i disse bransjene og vil sannsynligvis øke ytterligere. Og da må man naturligvis være på rett sted til rett tid, man må ha litt flaks. Men flaks alene forklarer ikke alt, som den franske kjemikeren Louis Pasteur en gang sa det: "Chance favours the prepared mind."

Problemet eksisterende bransjer og bedrifter står overfor er derfor å forstå og prøve å forberede seg på at disse enorme endringskreftene vil ramme dem. Slik at man utnytter mulighetene og ikke ender opp som de mange som ikke forstår hva som foregår før man er blitt overkjørt. Jeg deltok som foredragsholder på helseministerens store Helsekonferanse 2010 for noen dager siden og snakket om internettsøk og sosiale medier i helse- og omsorgssektoren. Hvordan både pasienter og leger begynner letingen etter viktige helseopplysninger ved å bruke en søkemotor for å finne fram til relevant helseinformasjon, og deretter baserer sine beslutninger på det de finner på internett.

Kilde: Computerworld
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket