2. februar 2007

Dramatisk fall i tv-seing - Medier - Kampanje.com

Dramatisk fall i tv-seing
Etter at første måned av 2007 er unnagjort, er det klart at tendensen med mindre tv-seing fortsetter. Riktignok ser nordmenn fortsatt mye på tv, med tre timer hver daglig. Men TNS Gallup sin oppsummering viser at den totale tv-seingen i januar falt med åtte prosent dersom man sammenligner med januar 2006.

Den totale tv-seingen sank dermed fra 198 til 182 minutter på ett år - noe som tilsvarer en nedgang på åtte prosent. Men det som virkelig er dramatisk med de siste tallene fra TNS Gallup, er at den mest attraktive målgruppen for tv-annonsørene ser mye mindre på tv.

- Tall som gjelder til og med 30. januar, viser at folk i alderen 30-39 år så 33 minutter mindre på tv i januar i år enn i fjor. Dette tilsvarer et fall med 17,5 prosent og er ganske dramatisk, sier radio- og tv-direktør Espen Barås Bye hos en av landets desidert største reklamekjøpere OMD.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket