21. februar 2007

Kjemper om nett-TV-makt
Stadig flere, og tyngre, aktører kjemper om posisjonene i nett-TV-markedet. Nå har Viacom inngått en avtale med Joost om å vise innhold fra MTV, BET og langfilmer fra Paramount.

Samtidig har Viacom bedt YouTube om å fjerne alt Viacom-materiale fra sine sider. Dette førte til spekulasjon om at Viacom planlegger en egen YouTube-konkurrent i samarbeid med News Corp. Og NBC.

I dag sprakk også nyheten om at samarbeidsforhandlingene mellom YouTube og CBS har strandet. Årsaken skal blant annet være at selskapene ikke klarte å bli enige om lengden på avtalen. Partene utelukker ikke at forhandlingene kan bli gjenopptatt. Foreløpig vil imidlertid samarbeidet foregå i langt mer beskjeden skala enn opprinnelig planlagt.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket