19. august 2010

Skjermpolitikk

Tilsynsdirektør Tom Thoresen har sendt brev til Kulturdepartementet og bedt om få vite hva som egentlig er forbudt. Bakteppet er dommer i den Europeiske menneskerettighetsdomstolen, som har vurdert forbudsregimer mot ytringsfriheten og fastslått at man ikke kan forby hva som helst.
/../
Frustrasjonen er forståelig, men likevel en avsporing. Absurditeten er at reklameforbudet er i full gang med å oppheve seg selv gjennom sammensmeltingen av ulike medier. Selv ikke de mest sensurglade rødgrønne politikerne har illusjoner om å forby politisk reklame på nettet. Dette er ikke fremtid, det er nå. Ifølge en undersøkelse fra Synovate ser 2,1 millioner nordmenn på nett-tv månedlig eller oftere. Ungdom mellom 15 og 24 er de hyppigste brukerne: Én av fire ser tv på pc-en daglig. Utviklingen vil, nødvendigvis, skyte fart mot full og snarlig konvergens.

Kilde: Dn.no
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket