Oppskriften til IE6-kampanjen
En kampanje må starte et sted, og det krever ganske mye å få snøballen til å rulle skikkelig. Her er punktene som jeg mener var de viktigste i startfasen:
- Latent revolusjon
- Erlend Schei skriver Twittermelding onsdag 11/2-09 10:05
- Kommentarartikkel på TU.no fredag 13/2-09 13:37
- FINN labs anbefaler IE6-brukere å oppgradere tirsdag 17/2-09 19:58
- VG.no og store deler av medie-Norge fulgte opp Onsdag 18/2-09
- Microsoft støttet IE6-kampanjen torsdag 19/2-09 14:56
- Wired skriver om kampanjen torsdag 19/2-09 17:19 (norsk tid?)
Dette er ikke en komplett liste over de første skrittene, men jeg mener at de er de viktigste for å få aksjonen i gang. For en oversikt over hva som er gjort, anbefaler jeg wikien til Børge og oversikten med skjermbilder hos Peter Haza.