4. januar 2006

Kampen om hitlistene
En rekke norske nettmedier med TV 2 Nettavisen og MSN i spissen lanserte like før jul hitlisten Spor, med en oversikt over musikk som selger på nettet. Listen ble møtt med karakteristikker som "idioti", "barnslig" og "søtt" fra leder Sæmund Fiskvik i GGF (Grammofonplategrossistenes Forening). Han mener listen er et falsum og at alle bør forholde seg til det han i Dagsnytt 18 på NRK 22. desember kalte "min liste", som er VG-lista.

De siste dagers medierabalder rundt VG-lista, etter Dagens Næringslivs artikkel lørdag og artikler i dagene etter, viser at det er flere enn MSN og TV 2 Nettavisen som ikke er fortrolig med Fiskviks tall.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket