21. august 2006

Hvem gidder å se på TV?
Det begynte med flommen av TV-kanaler med så mange programmer at vi ikke lenger så de samme. De kommersielle TV-kanalene var likevel fornøyd så lenge de fikk mange nok seere til å få gode annonseinntekter. Men om ikke altfor mange år er det slutt på moroa og posisjonen som landets største reklamekanal.

I flere år har TV-seeingen hos ungdommene gått ned. De bruker mer og mer tid på spill og på internett, inklusive chatting, og trenden brer seg til eldre generasjoner. For nå kan du være din egen TV-produsent og få millioner av seere.

På under et år har nettstedet for formidling av egne videoer, YouTube, blitt verdens mest populære. Hver dag lastes 100 millioner videosnutter ned ifølge USA Today (ja faktisk hundre millioner pr dag). Samtidig lastes 64 000 videoer hvert døgn opp til nettsidene slik at andre kan se dem. De fleste videoklippene er ikke så lange, men når potensielle TV-seere bruker tiden på å se 100 millioner videoer og lage 64 000, et tall som fortsatt vokser raskt, er TV-kanalene de store taperne.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket