22. september 2006

Harddisk-opptagere ruinerer TV-bransjen
Ferske tall fra USA viser hvor omfattende dette problemet kan bli, også i Europa etterhvert som harddisk-opptagere og nye seervaner sprer seg.

For nå mener analyseselskapet Jupiter Research at amerikanske TV-serier vil hoppe over og spole forbi reklame som annonsørene har betalt hele 8 milliarder dollar for i år. Totalt er det amerikanske TV-reklamemarkedet på 74 milliarder. Omtrent en av ni reklamer spoles altså over.

TV-selskapet Fox har derfor for første gang laget en annonse spesielt for å delvis løse problemet. Trikset er enkelt og langt fra perfekt: Fox-reklamen er et stillbilde som vises i 30-sekunder, noe som gjør brukere som spoler vil få se bildet i noen sekunder. Brukere som ser på i sanntid vil se stillbildet og få høre en snakket tekst.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket