Trøsten er at den også kan gi enorme inntekter hvis man treffer med et spill. Det amerikanske spillselskapet Blizzard har i dag rundt fire millioner abonnenter på World of Warcraft som alle betaler rundt 100 kroner i måneden for å være med. Verdien på selve spillet World of Warcraft er beregnet til 20 milliarder dollar.
3. november 2005
Storsatsning fra Funcom
Norske Funcom vil på børs. Samtidig avsløres detaljer om neste store prosjekt, The World Online. Funcom opererer i noe som trolig kan kalles verdens mest krevende programvaremarked. Spillutvikling er dyrt, ressurssugende og uforutsigbart. Sjangeren Massive Multiplayer Online-spill (MMO) er trolig den mest krevende av alle.
Trøsten er at den også kan gi enorme inntekter hvis man treffer med et spill. Det amerikanske spillselskapet Blizzard har i dag rundt fire millioner abonnenter på World of Warcraft som alle betaler rundt 100 kroner i måneden for å være med. Verdien på selve spillet World of Warcraft er beregnet til 20 milliarder dollar.
Trøsten er at den også kan gi enorme inntekter hvis man treffer med et spill. Det amerikanske spillselskapet Blizzard har i dag rundt fire millioner abonnenter på World of Warcraft som alle betaler rundt 100 kroner i måneden for å være med. Verdien på selve spillet World of Warcraft er beregnet til 20 milliarder dollar.