30. april 2006

- Apple er arrogante
Sjefen for Hi-Fi Klubbens butikker i Norge, Harald Haaland, ut mot Apple og det han karakteriserer som en arrogant holdning fra iPod-produsenten.

Haaland mener forhandlere står overfor et stort dillemma når kundene kommer tilbake med en ødelagt iPod etter ett år. I følge Forbrukerkjøpsloven har kunden en reklamasjonsrett på to år på bærbare produkter som iPod, men dette følger ikke Apple.

Haaland forteller at Apple har en "take it or leave it"-praksis: Enten må butikken akseptere Apples lovstridige praksis, eller så får de ikke selge Apple-produkter i det hele tatt.

Om du sender iPod-en din inn til Apple, krever de dessuten at du betaler fraktkostnadene. Dette er i følge Haaland klart i strid med loven. Produsenten praktiserer også dette overfor butikkene.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket