12. mai 2006

Slik fikk Vollvik gratis PR
Vollvik møtte i dag publikummet på de Nordiske Mediedager for å drøfte hvorfor man skal bruke penger på markedsføring når man har journalister. Vollvik kom med flere eksempler på hvordan han har opplevd media og hvordan han skulle få til oppslag.

Et eksempel på hvor enkelt Vollvik får til media oppslag skjedde for noen år siden da det ikke var mat til endene i Nygårdsparken om vinteren.

- Da investerte vi 4000 kroner på mat for å redde endene i Nygårdsparken slik at de overlevde vinteren - noe kommunen ikke ville, og som følge av det fikk vi tre oppslag i Bergens Tidende og flere nye Chess abonnenter.

I ettertid har Vollvik kjøpt biler verdt flere millioner og Beckhams gamle jobbesko (se bildet) for en million, alt for å få medieomtale.

- Hvordan har det seg at du blir omtalt så mye i mediene?

- Hm... det er vel fordi at dere har for lite annet å skrive om, svarer Vollvik per e-post til NA24 Propaganda.
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket