19. mai 2006

Tar betalt uten å levere
Høy hastighet er et av de hyppigste salgsargumentene hos bredbåndslevereandørene. Men når det kommer til å levere hastigheten de tar seg betalt for, er ikke leverandørene like ivrige.

- Kikker man nærmere på bredbåndsannonsene vil man se at hastigheten oppgis som "opp til" hastighet. Det samme er tilfelle i kontraktene forbrukerne skriver under på når de kjøper bredbånd. Her er det ofte tatt flere forbehold om lavere hastighet, sier underdirektør i Forbrukerrådet Ole Asbjørn Lie, ifølge Forbrukerportalen .

Statistikk som Forbrukerrådet har samlet inn viser at kundene ofte opplever at de får langt lavere hastighet enn det de har betalt for.

Det er flere faktorer som påvirker hvilken hastighet som faktisk kan leveres, men Forbrukerrådet mener mye av dette er faktorer leverandøren bør være klar over på forhånd. Dette gjelder blant annet lang avstand fra sentralen, mange på linjen, operatørens bruk av kapasiteten til sikkerhetsrutiner og lignende.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket