7. april 2010

Gode nyheter for avisene

Selv om det er bedring å spore for flere av aktørene er det imidlertid også markante fall for andre mediesegmenter. Utendørs/plakat faller med 10,9 prosent, radio opplever et fall på hele 8,7 prosent, reklameomsetningen til ukepressen og magasiner er ned 6,9 prosent, kinoreklamen er ned 5,4 prosent, mens TV-kanalene har fått et inntektsfall fra reklame på 4,5 prosent sammenlignet med i fjor.

I takt med at annonsekronene går fra noen medier til andre, endres også markedsandelene.

Størst andel av annonsekronene er det fortsatt TV som har med 30,4 prosent, ned fra 33 prosent i fjor. Men nå er dagspressen rett i ryggen med 30 prosent, opp fra 29,6 prosent i fjor.

Internett befester posisjonen på tredjeplass med en markedsandel på 14,7 prosent, opp fra 13,2 prosent. Direktereklame har en andel på 10,3 prosent, opp fra 8,3 prosent på samme tid i fjor.

NA24
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket