26. februar 2010

Bill.mrk. Troverdighet kjøpes for småpenger

Alle markedsførere vet at tilliten til reklame ikke er spesielt høy. Blandt rådgivere og foredragsholdere hevdes det at 14% av oss stoler på reklame mens hele 78% har tillit til anbefalinger og råd fra andre forbrukere (Tallene er fra Nielsens “Trust in Advertising”, 2007). Tenk deg om du som markedsfører kunn øke tilliten til det du sier fra 14 til 78%. Det ville være som å finne Ali Babas skatt og Onkel Skrues lykkeskilling på én og samme gang.

Og nå er det nettopp lansert to tjenester som hver for seg har som mål å gi markedsførere nettopp denne muligheten; Amerikanske adl.ly for twitter og svenske facead for Facebook. Begge disse tjenestene tilbyr deg som bruke av Facebook eller twitter å få betalt for å la annonsører poste statusoppdateringer i ditt navn.



TechTalk.no
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket