14. februar 2010

Reklame rett i lommen

Det finnes gode internasjonale eksempler på advergames til iPhone som har hatt stor suksess. Volkswagen Polo Challenge har blitt lastet ned 2,2 millioner ganger til iPhone. Det har gitt Volkswagen 440.000 timer med eksponering mot potensielle kunder. I tillegg er de foreløpig så å si alene som bilprodusent i denne kanalen.

Barclaycards spill Waterslide Extreme har generert mer enn 650.000 timer eksponering mot potensielle kunder. Dette spillet har blitt lastet ned mer enn 10 millioner ganger til iPhone.

I Norge finnes foreløpig ingen gode eksempler på advergames til iPhone eller andre telefoner, men det er gjort nettbaserte reklamespill med stort hell.

Da Visitnorway.com ønsket å øke trafikken på sidene sine fikk de utviklet spillet Holmenkollen Ski Jump. Spillet kan spilles på iPhone, på Facebook og på nett.

DN.no
Tekst 2 null beskriver og forklarer hvordan nettmedienes uttrykksformer blir til, hvordan de utbres og hvordan de brukes.
 
◄ Free Blogger Templates by The Blog Templates | Design by Pocket